Riisuge kasumitelt koor: plokiahel hakkab piletipettustega võitlema

Kui teil peaks kunagi olema võimalus suveolümpiale minna… MINGE!

Ma käisin 2008. aasta Pekingi olümpiamängudel ja see oli fantastiline kogemus. Hoiatus: Piletid kõige populaarsematele aladele – nagu naiste võimlemine, iluuisutamine või Michael Phelpsi ujumisdistantsid – olid meeletult kallid. Jutt on piletitest, mille eest tuli üle 1000 dollari välja käia.

Kui te olete minu uudiskirjade pikaajaline lugeja, siis te teate, et ma olen liiga kokkuhoidlik, et ühegi pileti eest tuhandet dollarit kulutada. Aga ma käisin vaatamas mitut eelvooru, mille piletid maksid sageli vähem kui 100 dollarit.

Mul oli väga tore, ühe erandiga… ma ostsin kogemata paar võltspiletit!

See viga läks mulle maksma vähem kui 300 dollarit. Aga ma olin väga vihane selle päti peale, kes mulle need võltspiletid müüs. Ja ma olin üsna pahane ka enda peale, et ma nii usaldav olin olnud.

Suurim probleem iga ürituse piletitega on see, et korraldajad kasutavad ikka veel paberpileteid… ja keskmisel fännil, kes pileteid edasimüüjatelt ostab, ei ole mingit võimalust tõelisel ja võltspiletil vahet teha.

Võltspiletite tööstus on tegelikult päris suur. AARP andmetel ostavad tarbijad igal aastal 5 miljonit piletit – sealhulgas pileteid, mida ei eksisteeri või mida müüja pärast makse laekumist kunagi kliendile ei saada – spordivõistlustele, kontsertidele, lõbustusparkidesse ja mujale.

Ja need inimesed ei ole oma rahaga kitsid, kui tegemist on üritusega, kuhu nad väga minna tahavad. Oma teadmatuses kulutavad tarbijad võltspiletitele umbes 2,3 miljardit dollarit – ja see summa tõuseb iga aastaga. Ja need andmed kajastavad ainult juhtumeid, kus pettusest teada antakse!

Ja mida populaarsemad on üritused – nagu näiteks Super Bowl, Rolling Stonesi kontserdid, “Hamilton” Broadwayl ning jah, ka olümpiad – seda rohkem tuleb turule võltspileteid.

Uus ettevõte Bandwagon teeb koostööd spordimeeskondade, kontserdikorraldajate, muusikute, festivalide ja teiste piletimüügiettevõtetega, et teha lõpp võltspiletitele ning sundida pettureid oma räpasest ärist loobuma.

Bandwagon – mis asub Greenville’is, South Carolina osariigis – kogub ürituste korraldajatelt piletid kokku. Seejärel seob ta need piletid plokiahelapõhise autentimistoiminguga, mis teeb nad võltsimiskindlaks.

Bandwagoni asutaja Harold Hughes seletab:

“Me usume, et plokiahel on nende probleemide lahendamiseks õige tehnoloogia, sest ta võimaldab osanikel teha koostööd mudeli kallal, mis ühendab pileteid ja fänne. Seda kindlusega, et juurdepääs mudelile ja selle muutmine vastavad kokkulepitud ärireeglitele, mida jõustavad turvaliselt, matemaatiliselt ja krüptograafiliselt targad lepingud.”

“Fännide jaoks ostuprotsess ei muutu, piletiturgude jaoks samuti mitte, aga ürituste korraldajad saavad asjast palju parema pildi, tõrjudes samal ajal võltspileteid turult välja.”

Ma arvan, et Bandwagon on millegi olulisega algust teinud, aga te ei saa otseselt nende aktsiaid osta. Aga teil on siiski võimalus kergesti nende tähtsasse töösse investeerida.

Seda põhjusel, et Bandwagon on üks 10-st ettevõttest, mis on liitunud IBM-i Blockchain Accelerator programmiga.

108-aastasel IBM Corp.-il (IBM) on vana, igava, ebasoosingus oleva arvutiriistvara firma maine. Las teised investorid usuvad seda edasi.

Mida teie peaksite teadma, on see, et samal ajal kui tähelepanu mujal oli, hakkas IBM muutuma üheks kõige esirindlikumaks plokiahelainnovaatoriks maailmas.

Alibaba ja IBM saavad kõige rohkem plokiahelapatente – vastvalt 90 ja 89. Top 5-e mahuvad veel Mastercard (80), Bank of America (53) ja People’s Bank of China (44)

IBM on viimase viie aasta jooksul vaikselt plokiahelaprojektide kallal töötanud ning temast on saanud plokiahelatehnoloogia arendamise globaalne liider.

Fakt: 2018. aastal anti IBM-ile maailmas peaaegu kõige rohkem plokiahelapatente. Teda edastas ainult Hiina internetihiiglane Alibaba.

IBM-il on plokiahelaprojektide kallal töötamas väike 1500-pealine armee. Töös on rohkem kui 500 plokiahelaprojekti.

Mida iganes tulevik plokiahelale toob, olen ma kindel, et IBM haarab nendest kasumitest lõviosa.

Täieliku aususe huvides pean ma ütlema, et minu Weissi Krüptoinvestori uudiskirja lugejad on IBM-i õnnelikud osanikud. Aga see ei tähenda, et te peaksite kohe homme hommikul IBM-i aktsiaid ostma tormama.

Nagu alati, on ajastus kõige olulisem, nii et ma soovitan teil kaaluda minu Weissi Krüptoinvestori uudiskirja riskivaba prooviperioodi. Ma usun, et te jääte tulemustega väga rahule.

Parimate soovidega,

Tony

Artikkel – Weiss Ratings

Tõlge ja Eesti ametlik esindaja:

Lucreds Plus OÜ



Add a comment